Kruche ciasto z rabarbarem i truskawkami

Pyszne ciasto z rabarbarem i truskawkami. Kruche ciasto zachwyca. Nie rozmięka pod wpływem owoców. Ciasto jest popularne wśród blogerów, istnieje wiele przepisów w internecie, więc i ja musiałam wypróbować. Polecam!:)

Kruche ciasto z rabarbarem i truskawkami


Składniki na ciasto:
  • 1  i 3/4 szklanki mąki
  • 2 łyżki cukru pudru (ja dałam 2,5 łyżki cukru wanilinowego)
  • 1/2 kostki zimnego masła


Składniki na nadzienie:
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki mąki (dałam zwykłą pszenną)
  • szczypta soli
  • 6 żółtek
  • 1 szklanka słodkiej śmietanki (dałam 36%)
  • 4 szklanki rabarbaru, pokrojonego w plasterki
  • 1 szklanka truskawek, pokrojonych w plasterki (dałam ok. 1,5 szklanki)

Składniki na bezę:
  • 6 białek
  • 1/2 szklanki cukru pudru

Ze składników na ciasto zrobić kruszonkę, wyłożyć na posmarowaną tłuszczem blachę (ok.30 cm/20 cm), lekko dociskając. Zapiec w 180 stopniach ok.10- 12 min. W misce wymieszać mąkę, sól, i cukier. Do śmietany dodać roztrzepane żółtka, wymieszać. Połączyć z suchymi składnikami, dokładnie mieszając. Dodać rabarbar z truskawkami. Wylać na podpieczony spód. Piec w 180 stopniach ok. 60 min. Białka ubić na sztywną pianę, stopniowo dodawać cukier puder, cały czas miksując. Wyłożyć na upieczone ciasto. Zapiekać jeszcze ok.10-15 min.


Milion smaków truskawek - edycja trzecia

1 komentarz:

Wydrukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...