Tort serowy z truskawkami

Kolejny przepis z zeszytu mojej mamy. Mama robiła go bez owoców i polany tylko polewą kakaową i taki jest pyszny. Ja dodałam truskawki, udekorowałam bitą śmietaną, truskawkami i polałam czekoladą. Uważam, że był równie smaczny jak i bez truskawek. Myślę, że można dać również inne owoce według Waszego uznania.


Tort serowy z truskawkami































Biszkopt ( z tego przepisu:Biszkopt)

Składniki na masę serową:

  • 750 g zmielonego twarogu półtłustego 
  • 1,5 szklanki mleka
  • 3/4 kostki masła
  • 3 jajka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki cukru + pół cukru wanilinowego

Cukier i masło rozpuścić, wlać mleko i wsypać twaróg. Jaja dobrze roztrzepać i wlać do masy. Następnie dodać mąkę i dobrze rozmieszać. Zagotować. Odstawić do zgęstnienia i ostudzenia.


Dodatkowo:

  • 300 g truskawek
  • 250 ml śmietany 30%
  • 1 śmietan fix
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
  • 50 g gorzkiej czekolady + 1 łyżka oleju
  • posypka waflowa (opcjonalnie)

Biszkopt przekroić na 3 części. Przełożyć masą twarogową i pokrojonymi na pół truskawkami. Ozdobić ubitą śmietaną z cukrem i śmietan fix-em, polewą czekoladową, posypką i truskawkami.




Milion smaków truskawek - edycja trzecia

1 komentarz:

Wydrukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...