Tarta z kurkami i serkiem kozim

Uwielbiam kurki, mimo, że ja i las nie bardzo się lubimy....Grzyby te przyciągają mnie najbardziej. Chciałam zrobić coś mniej oczywistego niż sos czy jajecznicę. Pomyślałam o tarcie. Poszukałam inspiracji w internecie i wymyśliłam - przepyszną tartę z kurkami i serkiem kozim. Delikatny, kruchy spód z farszem z serkiem kozim i kurkami smażonymi na maśle. Obłędna przystawka lub obiad. 


Tarta z kurkami i serkiem kozim







Składniki:

ciasto:
  • 250 g mąki
  • 120 g masła
  • 20 g smalcu (można zastąpić masłem)
  • 2 żółtka
  • duża szczypta soli
  • 1-2 łyżki zimnej wody 

Ciasto szybko zagnieść. Zawinąć w folię aluminiową. Schłodzić w zamrażalce ok. 30 minut lub w lodówce ok. 1 godziny. Formę do tarty wysmarować masłem. Rozłożyć ciasto na spód i brzegi. Ponakłuwać ciasto widelcem. Wstawić na 15 minut do lodówki. Piekarnik nagrzać do 175 stopni. Piec spód ok. 20-30 minut do lekkiego zezłocenia. 

farsz:

  • 200 g kurek
  • 200 ml śmietany 30%
  • 1 łyżka masła
  • 150 g serka koziego (np. Turek)
  • 150 g sera żółtego
  • 3 jajka
  • koperek
  • tymianek
  • pieprz biały




Kurki umyć, osuszyć, usmażyć na maśle. Przestudzić. Wymieszać śmietanę z jakami, serkiem kozim i startym na małych oczkach serem żółtym. Dodać kurki. Doprawić koperkiem, tymiankiem i pieprzem białym. Wylać na podpieczony spód. Piec w 175 stopniach ok. 20-30 minut. 



 Wytrawne tarty i placki - najlepsze na letni obiad

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...