Pierogi z jagodami w cieście miętowym z sosem czekoladowo-kokosowym

Niebanalne pierogi z jagodami. Myślę, że dałam za mało mięty, gdyż była tylko lekko wyczuwalna, myślę,  że byłoby trzeba dać jej zdecydowanie więcej. Sos zrobiłam na bazie mleka kokosowego, ale spokojnie można dać zamiast niego śmietankę 36%.

Pierogi z jagodami w cieście miętowym z sosem czekoladowo-kokosowym





Składniki (na ok. 30 pierogów):

pierogi:
  • 350 g mąki 
  • ok. 1 szklanka gorącej wody (prawie wrzącej)
  • listki mięty (ja dałam ok. 10 szt., myślę, że ok. 20 dałoby intensywniejszy smak i kolor)
  • ok. 400 g jagód 
  • cukier
  • sól
Mąkę wysypać na stolnicę, dodać sól uformować kopiec, zrobić dziurkę na wodę. Miętę umyć, zalać wodą. Zmiksować blenderem. Wlać część wody, zagniatać, dodawać wodę porcjami, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Wałkować dość cienko, wykrajać szklanką kółka. Na każdy krążek nakładać jagody, troszkę posypać cukrem, formować pierogi, tak, by powstałą charakterystyczna falbanka. Zagotować wodę w garnku, gotować pierogi, u mnie ok. 4 minuty.

sos:
  • pół puszki mleka kokosowego lub mała śmietanka 36%
  • 50 g gorzkiej czekolady (co najmniej 60%)
Mleko lub śmietankę zagotować w małym garnuszku, do gorącej dodać czekoladę. Pozostawić na 5 minut, wymieszać. Polewać gotowe pierogi.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...