Mazurek kokosowy

Przepyszny kokosowy mazurek, ozdobiony płatkami migdałów, marcepanem i  morelami. Oczywiście jak przystało na tego typu wypieki jest on słodki, ale nie aż tak, żeby nie można byłoby go zjeść :) Spód to tradycyjne kruche ciasto, które wydaje mi się najlepszym ciastem do mazurków <3.

Mazurek kokosowy




Spód: Połowa składników z przepisu (na 1 mazurek):


Masa:
  • 100 g masła
  • 100 ml mleka
  • 1 i 1/2 szklanki mleka w proszku
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 1 cukier z prawdziwą wanilią
  • 50 g cukru

Dodatkowo:
  • migdały w płatkach
  • morele
  • gotowy marcepan 
  • barwnik żółty
  • prymulki z papieru jadalnego

Przygotować spód wg podanego przepisu, upiec, ostudzić. Mleko zagotować z cukrami, dodać masło, mieszać, aż się rozpuści, dodać mleko w proszku i wiórki kokosowe. Wymieszać, wylać na kruchy spód. Udekorować dowolnie. Ja brzegi zrobiłam z żółtego marcepanu i powtykałam prymulki i marcepanowymi kwiatkami, posypałam również płatkami migdałowymi, masę posypałam pokrojonymi morelami na środku wycięłam z marcepanu zajączka i motylka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...